Ξεμπλκοκάρει η επέκταση του Οδοντωτού έως την Ιερά Μονή Αγίας Λαύρας.
Τον χαρακτηρισμό ως «έργο Εθνικής Σημασίας» πήρε χθες και με την βούλα του Ελληνικού κράτους, το έργο της επέκτασης της σιδηροδρομικής γραμμής του Οδοντωτού έως την Ιερά Μονή Αγίας Λαύρας.
Η σχετική απόφαση, δημοσιεύθηκε στο χθεσινό ΦΕΚ με αριθμό 355 και υπογράφεται από τον υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος Κώστα Σκρέκα και ήταν μια από τις βασικές τυπικές προϋποθέσεις που έπρεπε να πληροί ο φάκελος του έργου.
Όπως είχε γράψει η «Π», το έργο της επέκτασης του Οδοντωτού Σιδηρόδρομου από τα Καλάβρυτα μέχρι τη Μονή Αγίας Λαύρας, σχεδιάζει με γοργούς ρυθμούς ο ΟΣΕ σε συνεργασία με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, κατόπιν αιτήματος που έχει υποβάλλει ο δήμος και την πολιτική βούλησης που έχει εκφράσει ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης.
Να σημειωθεί ότι τα τεχνικά κλιμάκια του ΟΣΕ, στην διαδικασία χάραξης της νέας γραμμής μήκους 5 χλμ και των απαλλοτριώσεων γης που απαιτούνται, σε συνολικά 58 σημεία της διαδρομής, εντόπισαν αρκετά εμπόδια.
Κατά την εκπόνηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το νέο τμήμα του έργου, οι αρμόδιοι του ΟΣΕ βρέθηκαν αντιμέτωποι με μία απρόσμενη έκπληξη. Η υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή Διακοπτού – Καλαβρύτων, επί δεκαετίες λειτουργίας, δεν διέθετε ΜΠΕ, παρότι διασχίζει την προστατευόμενη περιοχή του Βουραϊκού ποταμού, με αποτέλεσμα να απαιτείται τώρα, να γίνει υποχρεωτικά στο σύνολό της, για να ακολουθήσει και το νέο τμήμα επέκτασής της.
Για να ξεπεραστούν όλα αυτά τα εμπόδια με γρήγορες διαδικασίες και για να εξασφαλιστούν τα 8 εκατ. ευρώ που απαιτούνται για την επέκταση της γραμμής, το έργο έπρεπε να κηρυχθεί ως «εθνικού ενδιαφέροντος», κάτι που προώθησε άμεσα η διοίκηση του ΟΣΕ και υλοποιήθηκε από την πολιτική ηγεσία του Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Αυτή η αναγκαιότητα, δε συνδέεται τόσο με τη σπουδαιότητα και ιστορικότητα του Οδοντωτού, όσο και με την πολιτική βούληση να μην υπάρξουν εμπόδια και καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις, αφού μ’ αυτόν τον χαρακτηρισμό οι απαλλοτριώσεις καθίστανται «αναγκαστικές» και εκτιμάται ότι θα φτάσουν τις 500 με 700 χιλιάδες ευρώ.
Μία ακόμα σκέψη των διοικούντων στον ΟΣΕ είναι το τρενάκι να υπαχθεί σε νεοσυσταθείσα εταιρεία και λειτουργεί ως τουριστικό. Συμμέτοχοι σ’ αυτό το εταιρικό σχήμα δεν αποκλείεται να κληθούν να είναι η Περιφέρεια που θα χρηματοδοτήσει το έργο και ο Δήμος Καλαβρύτων.
Πηγή: pelop.gr